Kontakta mig

Kamera

Översätt/Translate
English French German Spain Italian

Facebook

Följ mig
Follow my blog with Bloglovin

Videofyme
RSS 2.0

10 tips för att få en bättre blogg!


Det är inte roligt att läsa en blogg som är precis som någon annan. Det är så tråkigt att gå in på en blogg som ser ut som alla andras. Det lockar inte mig, lockar det någon annan? Visa att du är unik och intressant!




Uppdatera minst en gång varje dag, högst 7 gånger. För lite inlägg kan uttråka de som läser din blogg, och för många kan få dem att känna att du inte lägger ner tillräckligt mycket tid på inlägg utan bara slarvar ihop något och då blir det oftast ett tråkigt inlägg. Skriv inte heller om något ointressant som "idag jag jag på toa tre gånger" utan skriv något intressant eller tipsa om något roligt eller fint som du har hittat.



Jag lägger ner flera timmar varje dag på min blogg och det lönar sig faktiskt! Man får massa fina läsare som kommenterar och uppskattar bloggen. Jag märker faktiskt skillnad från nu då jag anstränger mig och innan, det blir helt enkelt mycket trevligare! Dessutom är det roligt och bloggen blir fin!


Tycker du att din blogg är tråkig att läsa? varför skulle då någon annan tycka att den är bra? Blogga om sånt som du tycker är speciellt för dig, sånt som du intresserar dig av! Grymma kläder eller andra knasiga saker som du tycker om. DU måste gilla din blogg innan någon annan kan göra det.


När jag går in på en blogg är det första jag tänker på bilderna. Om bloggen bara har LÅÅÅNGA och TRÅÅKIGA inlägg så klickar jag bort den direkt. Man behöver inte en systemkamera eller någon värstingbild, men något som tyder på att du faktiskt bryr dig om att få bloggen trevligare! Bilder lockar läsare!


Om du får massa skit av anonyma för att du ser knas ut, eller någon annan barnslig kommentar, stå upp för dig själv! Visa att du är bra som du är och att du får va precis som du vill. Varför ska någon annan säga åt dig vad som är rätt och fel? Det är OK att vara annorlunda, visa det i din blogg!



BLoggdesignen är de första man ser. Om den är tråkig eller inte ens existerar så är det inte roligt att läsa. Designen lockar läsare och ger bloggen den unika personligheten. Det kan vara svårt om man inte kan göra en design själv, då kan man alltid fråga en kompis eller ta hjälp av http://www.designadinblogg.se/.



Våga vara knasig på din blogg, visst är det jättebra att man kan vara seriös, men inte hela tiden. Då blir det bara jobbigt och tråkigt att läsa. Skriv om roliga saker som händer dig, för är du glad blir dina läsare glada!

Ett tips, om du känner dig deppig, gör en deppblogg! Där kan du skriva allt dåligt, sen kan du ha en blogg där du bara skriver massa bra saker :)



Jag försöker så ofta jag kan svara på mina kommentarer. Det blir så mycket roligare för mig och mina läsare då och det uppskattas verkligen. Jag vet hur irriterad jag blir när man kommenterar massa bloggar men aldrig får något svar. Då kan man lika gärna låta blir och kommentera. 



Ibland är blogghumöret på topp och ibland vet man bara inte vad man ska skriva om. Men ge inte upp, lägg inte ner bloggen för att du har en dålig dag. Lägg inte ner bloggen fr att du får en elak kommentar, fortsätt att kämpa och sträva framåt så kommer du snart ur din dåliga period ska du se!
Ta åt dig av det snälla folk skriver, så blir du mer positiv. Rätt som det är kanske du hittar dig själv på förstasidan, och snart har du massa besökare!

Postat av: emmaws (a)

svar; hehe okej, haft en bra start på veckan? :)

Postat av: Anonym

sv :)

är det inte något du vill fixa på din design?

Är väldans designsugen nu och gör det för bara en liten länkning! :D

Postat av: SARAH

sv: Haha okej!XD

Postat av: Josefine Arvehall

Tack så mycket för frågan men jag har nyss fått en ny design.. Men, vi kanske kan börja hålla kontakt osv. Kommer nog tröttna på denna design snart!:)

Postat av: victoria

bra tips! :D Jag har en fråga .. är du bra på design och sånt? För jag undrar, jag har ju tid och datum under rubriken. Men jag vill inte ha texten så stor.. vet du hur man får den mindre?

Postat av: fanny jönsson

Åh vilka roliga och bra tips, ja mitt eller mina tips är väl att skriva om intressant saker, och försöka uppdatera ofta :)

Postat av: isabelle

sv; ååå joo det vill jag!! [email protected] :D

Postat av: Elin

Vad har du gjort idag då?:)

Postat av: Milia

Sv: Jag håller på att pilla lite med den, ändrade mig lite i tankarna :)



Bra tips!

Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

sv: ja de gör ont också

Postat av: wilma

hejhej! fin blogg (: <333 ha det bra

Postat av: E M M E L L Y

sv: Haha nej det är bra tack ;)

Postat av: K A J J A

Bra tips!



SV. Jo , visst finns de de. Men min kompis ska hjälpa mig och sen har jag inga bilder eftersom jag inte kan lägga in bilderna från kameran nu så har ändå inga bilder till en ny design : /

tack ändå :)

Postat av: candy♥

Sv: nej tack om det var det skulle jag fixa det själv!:)

Postat av: Sofia

Sv; Njae, svår vet jag inte. Men matte i sig är väl inte min grej riktigt :P

Bra tips :D

Postat av: madeleine. s

jo, det finns så mycket och fixas men jag gör tyvärr inte länkbyten :(

Postat av: Spelbloggen.eu

Hittade hit av en ren slump, men hur som helst tack för bloggtipsen. Fin design för övrigt!

Postat av: ALICE

allt bra? :)

Postat av: frida nyburg

ok va kul, har du något tips om hur min blogg kan se lite coolare ut?



kram FRida

Postat av: Anna

Sv: Jag vet inte riktigt om jag vill göra om min design... än !



Det ända jag vill ändra med min design är väll isåfall headern, och om du gör något fint som jag gillar kan jag väll jättegärna ha den ! :)



kram!

Postat av: Danisa

SV: Nej tyvärr, kan du inte fixa med din egna då? :)

Postat av: Anonym

sv: Jag skulle vilja ha en bakgrund på bloggen som inte går in i inläggen, sidomenyn, kommentarsfältet och headern. Samt en genomskinlig header så man ser bakgrunden bakom typ, haha

Postat av: emma

sv. som sagt: maila mig gärna och berätta om dej själv och dina intressen så kan vi se om vi kan ta det vidare därifrån. det är så svårt att bara utgå efter en blogg och veta om man kan intervjua en person. personen måste ju ha något vettigt att berätta med ;)

Postat av: F A N N Y

bra tips! :)



Sv: nja, jag vet inte riktigt, kanske men isåfall vet jag inte vad, hehe :)

Postat av: MATILDA

Tack för tipsen! Jag tar verkligen åt mig :)

Haha, nu blev jag på riktigt blogg-humör när jag fick dina tips!

Postat av: Jennifer

Sv. Nej tack! Jag sköter det bättre själv.

Postat av: Elin

Bra tips :D

Postat av: tilda

sv: vad skulle du kunna fixa isåfall?:)



VECKANS BLOGG:

http://juliaotildas.blogg.se/2012/february/veckans-blogg.html#comment

Postat av: ~ L I N N ~

Nejtack, fixar de jag vill ha själv hih ! :D

Postat av: Anne

Hihi, ja bra tips!:) Kramar

Postat av: Felicia

Bra tips! :)

Postat av: L I N D A

SVAR; hehe inte just nu men kanske snart! :D

Postat av: Camila

Allt bra med dig? :)<3

Det skulle vara sjukt snällt om du skulle vilja ge mig ett uppdrag att sen lägga upp i bloggen t.ex blanda "det" med "det" och sen dricka. Eller så, om du fattar. Man vinner en länk, tack på förhand sötis. Kram!

Postat av: Ackelina ★

Bra tips :)

Postat av: johanna

Grymt fin blogg.

Vore super mega kul om du gick in på min och kanske till och med slänger in en kommentar :)

Postat av: danaaa'

sv; haha joo typ, har tröttnat på designen jag har och den är inte ens min, har lånat den. därför känns den inte så personlig :(

Postat av: Jenny

Bra tips!

Postat av: Sandra

Nu har jag lagt till dig, ha en fin kväll :)

Postat av: Petra

Jo men har ej lust att lämna ut lösen osv... dålig erfarenhet

flåt

Postat av: Julia

Tack så mycket!

Jättebra men enkla tips c:

Postat av: Mimmi

Bra tips :)

om du är intresserad med tävlingar kan du kolla på min tävling för tillfället och gissa. Bara för kul skull tyckte jag :)

Postat av: Love

Jag tycker att du har en jättehärlig blogg!

Du gör möjligtvis inga headers/designer gratis? :)

Postat av: IJAS GARDEROB

jaha, det var därför du frågade ;)

Postat av: Rut

SV; gör du gratis design? Jag skulle gärna vilja ha en ny header, skulle du kunna fixa det tror du? Kram

Postat av: MATHILDA♥

sv: eh, nej?

Postat av: linnea holmdén (hobbyfotograf)

- jag älskar dig design!

Postat av: KarlAlex o Fredric

Jo såklart allt flyter, vad tycker du om vår blogg? Startade den ju nyss, men vad tycker du?

Postat av: Hanna - ny i bloggvärlden

Sv: nej tack.. :)

Postat av: Mathilde

SV: tack, men nej inte just nu!



bra tips. =D



hoppas du haft en bra dag. =D

Postat av: Tina

Bra tips :)

Postat av: Patricia♔

Bra tips där:)

Postat av: Jolline

Bra inlägg detta! :)

Postat av: Annika

Bra tips :)

Postat av: Henrik Stigell

Kanonbra tips!

Postat av: Isabell

Bra tips! :D

Postat av: Emma & Stella :)

Bra & intressanta tips! :D

vad har du för dig då? :)

Postat av: theea - http://theeaottosson.blogg.se

åh tack för underbara tips ! Ska verkligen försöka att tänka på det här från och med nu ! :) Kan du lägga ut fler tips om något ?

Postat av: Johanna och Sara

Bra tips!Är kul att läsa lite tips när man är ny inom blogg-området :p Finns mycket att lära. Fin blogg!

/Johanna och Sara

Postat av: Johanna ♡

bra tips! ;)

Postat av: Katja

Tack för tipsen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
fotokobran -